Cyklotoulky

Vyhoupněte se do sedla, šlápněte do pedálů a nechte svištět vítr nad hlavou a kilometry pod nohama.

Trasy pro rodiny s dětmi

Pro rodinné cyklovýlety doporučujeme tři trasy, které máme s dětmi vyzkoušené a každý rok je s velikou oblibou opakujeme, protože tyto vyjížďky máme o letních prázdninách v sluncem zalité přírodě prostě nejraději. My už jezdíme bez cyklomapy, ale všem výletníkům doporučuji u sebe mapu raději mít.

Jindřichův Hradec - Hůrky - Blato - Landštejn - Bizoní farma Rožnov - Klenová - Senotín - Jindřichův Hradec (délka trasy 10 km)

Z Jindřichova Hradce (nebo ze zastávky Jindřiš vzdálené přibližně 1 km od naší chalupy) do zastávky Hůrky pojedete úzkokolejkou. Poté už pokračujete na kole, a to po silnici přes vesnici Blato až na Landštejn. Zde si vždy uděláme přestávku, kterou využíváme k návštěvě hradu a obědové pauze. Poté je nutné se vrátit stejnou cestou, kterou jste přijeli přibližně 2 km až na rozcestí, na kterém odbočíte doprava a pokračujete po lesních asfaltkách a cestách na bizoní farmu Rožnov. Zde si s dětmi dáváme další pauzu. Pak už stačí najet na silnici a dát se ve směru na Klenovou až do vlakové zastávky Senotín, odkud se vracíme jindřichohradeckou úzkokolejkou zpátky domů.

Jindřichův Hradec - Senotín - Klenová - Bizoní farma Rožnov - Terezín - Nový Svět - Rozhledna U Jakuba - Ďáblova prdel - Zvůle - Lomy u Kunžaku - Jindřichův Hradec (délka trasy 28 km)

Z Jindřichova Hradce (nebo zastávky Jindřiš) do zastávky Senotín pojedete úzkokolejkou. Poté už pokračujete na kole, a to po silnici přes vesnici Klenová na bizoní farmu Rožnov. Zde si obvykle dáváme krátkou přestávku. Poté vyjíždíme od bizoní farmy stejnou cestou, kterou jsme přijeli a přibližně po 200 metrech odbočujeme doprava do prudkého kopce. Po lesní asfaltové cestě přijedeme na křižovatku, přes kterou se dáme rovně. Následuje kopec dolů a jakmile se silnice opět zvedá do mírného kopce, odbočujeme na křižovatce vpravo na lesní nezpevněnou cestu. Ta vede hezkým lesem až do Terezína. Zde opět najedeme na silnici a pokračujeme na okraj vesnice Nový Svět. Zde vás překvapí místní zajímavost, a to samoobslužný výčepní automat na pivo a limonádu, který je zabudovaný v plotu první zahrady na okraji vesnice. Milovníky piva upozorňujeme, že u sebe musí mít občanský průkaz, který si automat oskenuje a teprve potom povolí pivo načepovat. Musím přiznat, že tato atrakce baví jak děti, tak dospělé. Poté se vrátíme po silnici asi 50 metrů a odbočujeme doprava na polní cestu a na malé křižovatce opět doprava po polní cestě přes louku do lesa, kudy přijedete k rozhledně U Jakuba. Tady si opět s dětmi dáváme přestávku. Můžete ji využít k návštěvě rozhledny nebo nechat děti jen tak skotačit na rozlehlém přírodním hřišti. Poté vyjíždíme po naučené stezce k Ďáblově prdeli a odtud krásnou lesní stezkou kolem několika dětských letních táborů až k rybníku Zvůle. Přejedeme hráz a v této části kempu si dáváme přestávku na koupání a malé občerstvení, protože hned za Zvůlí nás čeká prudký kopec nahoru, který vyjedou jen opravdoví hrdinové. Po zdolání kopce odbočujeme doprava a po silnici se vydáváme směr Mosty. Po této silnici jedeme přibližně 1 km a poté na křižovatce silnice s lesními cestami odbočujeme doleva na lesní nezpevněnou cestu (cyklotrasa č. 1244). Zde doporučuji využít cyklomapu a v lesích se orientovat podle ní. Projedeme přes lesy, přejedeme silnici směr Kunžak a opět vjíždíme do lesů tentokrát po asfaltové cestě, která vede vojenským prostorem. Toho se nezalekněte, je to klidná cesta, kde nás nikdy nic nepřekvapilo. Touto cestou se dostanete až do vesnice Lomy, kde má vlakovou stanici jindřichohradecká úzkokolejka, kterou se necháváme příjemně unaveni odvézt domů.

Jindřichův Hradec - Děbolín - Rozhledna Rýdův kopec - sv. Barbora - Holenský rybník - Roseč - Buk - Jindřichův Hradec (délka trasy 20 km)

Tato trasa se obejde bez jindřichohradecké úzkokolejky. Od naší chalupy vyjedete směr centrum Jindřichova Hradce, projedete městem a zamíříte na cyklostezku, která vede k letišti za městem. Projedete kolem letiště a vydáte se po zpevněné cyklostezce směr Děbolín. Projedete vesnicí podle ukazatelů na Rýdův kopec, kde je rozhledna. Tady si obvykle dáváme krátkou přestávku a šplháme na rozhlednu. Poté pokračujeme po cyklostezce na sv. Barboru (je zde opravená kaplička uprostřed lesů, dnes již soukromý pozemek). Odtud se dáte po vyšlapané cestě skrz lesy, kolem luk až narazíte na silnici, kterou se dáte doprava směr Mnich u Kardašovy Řečice. Ujedete asi 1 km, přejedete hráz rybníka a hned za hrází na rozcestí sjedete rovně ze silnice na polní cestu. Ujedete asi 100 metrů, budete se držet cesty, která vede doprava a ta vás po 3 km zavede až k Holenskému rybníku. Přejedete hráz a pokud máte dostatek sil, můžete na křižovatce odbočit doprava a udělat si asi 3 km dlouhou zajížďku do Evženova údolí, kde na vás na lesní mýtině vykoukne příjemná restaurace penzionu Pecák. Nejde neodolat a dáváme si něco dobrého k snědku. Poté se ale musíte vrátit stejnou cestou zpět až na hráz Holenského rybníku. Odtud pokračujete lesními asfaltkami Na Sýkoru, což je lesní hájenka. Před hájenkou uhnete doleva na lesní nezpevněnou cestu a ta vás dovede až do Roseče. V Roseči se vydáte směr náves, ale těsně před ní uhnete doprava ostrou odbočkou mezi domy po úzké silničce, která vás zavede k místnímu hostinci U Jitky na okraji vesnice. Zde si vždy dáváme odpočinek a něco dobrého k snědku. Děti si zde mohou pohrát na hřišti nebo nakrmit ovce a kozy v blízké ohradě. Také se tu asi 300 metrů od hostince nachází kukuřičné bludiště, které je v provozu celé léto. Poté vyjíždíme po zpevněné cestě od hostince směrem do kopce mezi pastviny a lesy, až přijedeme k silnici. Tady odbočíme doleva a po silnici  se vydáme do Buku, který celý projedeme a pokračujeme dále až na nás z dálky vykoukne Jindřichův Hradec.

Trasy pro zdatné cyklisty

A zde jsou tři trasy pro trénované cyklisty, kteří se nezaleknou vzdáleností kolem 70 km.

Jindřichův Hradec - Horní Pěna - Malíkov nad Nežárkou - Nová Ves - Lesní hotel Peršlák - Nová Bystřice - Klášter - Klášter II - Landštejn - Kaproun - Kunějov - Kačlehy - Hrutkov - Otín - Jindřichův Hradec

Jindřichův Hradec - Děbolín - Rozhledna Rýdův kopec - sv. Barbora - Holenský rybník - penzion Pecák - Karštejn - Metel - Val - Klec - Kolence - Novosedly nad Nežárkou - Jemčina - Hatín - Buk - Jindřichův Hradec

Jindřichův Hradec - Jindřiš - Rodvínov - Matějovec - Jarošov nad Nežárkou - Bednárec - Bednáreček - Popelín - Žirovnice - Kamenice nad Lipou - Včelnička - Rosička - Deštná - Červená Lhota - Pluhův Žďár - Studnice - Jindřichův Hradec

CHALUPA NA BIDÝLKU, Otín 12, 377 01 Jindřichův Hradec, © 2018
Vytvořte si webové stránky zdarma!